Sidor

onsdag 15 augusti 2012

Första dagen tillbaka i vardagen.

I dag var det första vanliga skoldagen för det här läsåret och det började ju kanske inte så trevligt med finska direkt på morgonen. Dagen var fullspäckad med lektioner och fortsatte med biologi, filosofi, engelska, och sist biokemi, vissa av ämnena är helt okej medan några av dem är sådana som jag helst skulle slippa. I övrigt gick första dagen helt bra men jag märker nog att jag låtit hjärnan ha semester under sommaren, den vill inte riktigt fungera som jag vill att den skall fungera men det blir väl förhoppningsvis bättre efter en tid.
I går var vi första dagen tillbaka i skolan men dagen gick mest åt till att gå i genom sådant som vi egentligen redan visste men vi fick också reda på ungefär alla viktiga datum under läsåret. Vi som läser ryska och som skall ta emot besök från Ryssland hade också ett möte där vi diskuterade hur allt skall fungera och lite hur programmet kommer att se ut medan de är här. Det skall bli riktigt roligt att de kommer men vissa av mina vanor måste jag antagligen ändra på medan jag har besök dessutom måste allt fixas i ordning före hon kommer. Jag har inte allt för mycket tid på mig heller för nästa vecka onsdag skall vi hämta dem från Åbo.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar