Sidor

söndag 9 december 2012

Lång ledigt.

Eftersom jag har haft ledigt sedan onsdagen har det blivit en hel del hästar och annat roligt de senaste dagarna. På torsdagen var jag först och skötte Ibi, testade sitta upp på henne och blev positivt överraskad över att hon inte verkade bry sig så mycket om jag satt där eller inte men in riden är hon knappast. När jag var klar i första stallet for jag vidare till följande och red både Ihme och Leevi, båda var riktigt duktiga och det var roligt att träffa dem igen för det var ändå en tid sen jag var där senast.
På fredagen var jag till Ibi och vi for ut på en tur i skogen med travkärran, roligt var det men emellanåt gick det nog lite väl hårt. Det som jag tyckte var bäst med turen var att hon till och med galopperade lite vilket jag inte ens kunnat tro att hon skulle göra men det betyder att hon åtminstone lite börjar komma bort från att vara travhästen Ibi. Efter turen i stallet gjorde jag mig klar och sedan for vi till stan och köpte julklappar.  På hemvägen släppte mamma och pappa av mig hos en kompis där jag sedan blev övernatt. Det var för det mesta helt roligt och det var bra för mig att komma ut lite. Jag har nog ändrat lite för ett år sedan skulle jag aldrig ha gått med på att göra något liknande, men det är bra med vänner som får en att testa nya saker.
I går var jag också till stallet en sväng och satt på Ibi en stund för att få henne att vänja sig vid att jag sitter på henne, inte heller den här gången hade hon några större problem med det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar