Sidor

måndag 3 december 2012

Som gamla goda tider.

Jag har sedan en tid tillbaka börjat sköta ett varmblod (Ibis Bird) i gamla stallet där jag var tidigare och börjat träna henne. Hon har varit super duktig med tanke på att ingen gjort så mycket med henne på flera år. Jag började försiktigt tömköra henne och övergick sedan till att köra henne med travkärra, det var roligt att se hur duktig hon var och det märks verkligen att hon är avlad och har blivit tränad till att trava framför kärran.
I dag var jag och Ibi ut med en kompis och hennes sköthäst, det gick riktigt bra och Ibi sköte sig jätte fint. Det var också roligt att ha sällskap och det blev som gamla goda tider när jag körde med Ossi och samma kompis var med med sin sköthäst, det enda som hade ändrat var hästen som jag hade framför kärran. Enda minuset med turen var att det var så kallt och mörkt ute men det får man väl räkna med i december.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar