Sidor

söndag 17 mars 2013

Alla tre.

I dag började jag dagen med att gå ut och gå med Nappe och fortsatte sedan till stallet för att rykta och rida Ihme och Leevi. Jag red bara en liten stund med dem eftersom det är så halt och så mycket snö att det är svårt att rida.
Efter att jag var klar i första stallet fortsatte jag till andra där jag satte ut Ibsan och sedan mockade åt henne. Medan jag höll på och fixade i stallet fick jag rycka in och hjälpa ett nyfött lamm som inte kunde andas men allt verkade ordna sig men man vet ju aldrig vad som kan hända. Efter det red jag en stund med Ibsan.
Så idag har jag ridit alla mina sköthästar och det roliga med det är ju också att jag ridit en hingst , en valack och ett sto idag. Nu väntar jag bara tills snön smälter bort så att jag kan börja rida dem mer aktivt men tills dess får jag nöja mig med korta ridturer med stora begränsningar på vilka platser jag kan rida på.

En liten video som jag gjorde med några klipp av Ibsan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar