Sidor

onsdag 25 juli 2012

Skogstur.

I dag var flickan som varit och ridit mycket med mig senaste tiden med igen men den här gången fick hon rida Ihme så att jag fick rida Leevi. Det var så länge sedan jag senast red Leevi eller länge och länge men det kändes så egentligen var det bara typ fem dagar emellan. Det kändes skönt att rida honom igen och det var roligt att se hur hästarna ändrar när det är jag som rider dem och inte någon annan, de är så mycket mer avslappnade och lugna när det är jag som rider dem. Jag säger inte att det inte är roligt när någon kommer med och rida, det är faktiskt väldigt roligt när men har någon med sig men det värmer hjärtat när man ser att hästarna tycker om mig och känner sig trygga när de är med mig.
Det blev en härlig ridtur i skogen och vi hittade lite nya vägar som man kan rida på, det fanns till och med områden som lämpade sig för galopp med lite mera fart. Hästarna var båda helt slut och genom svettiga när vi kom tillbaka till stallet men det är bra att de får ordentligt med motion så länge men tar hand om dem efter ridturen.
 Jag beställde tidigare lite saker från hööks och i dag hade allt utom mina ridbyxor kommit bl.a kom repgrimman med tyglar som jag har velat pröva länge. Det gick ganska bra att rida med den med båda hästarna men det gick inte att stanna Leevi när han satte fart på och inte ville stanna. När han inte ville stanna drog han upp huvudet och det blev omöjligt att få honom att stanna. Förutom problemet med in saktningen gick det ganska bra med Leevi med Ihme red jag inte så mycket i dag men det blir att prova lite mer i morgon. I morgon skall jag och också träffa Julia, det känns som om det var super länge sedan jag träffade henne senast så det skall bli roligt att träffa henne igen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar