Sidor

måndag 23 juli 2012

Stolt skötare.

Under helgen har jag haft en flicka med till stallet och rida, hon rider bra och klarar av "mina" busar fast de inte alltid är jätte lätta att ha att göra med. Jag red själv med Ihme eftersom han skall ridas barbacka en tid och för att vi var ut i terrängen och om det skulle komma bil är det bättre om det är jag som sitter på honom. Det var super roligt att ha någon med sig som kan rida så att man kan rida tillsammans, roligast är det förstås när man kan ta en lite galopp utan att det blir några stora problem.
 Så jag är så klart stolt över dem när de betedde sig så bra men det som värmde hjärtat mest var att se att fast de gjorde det mesta som flickan begärde så var det ändå mig de tydde sig till och litade på. Leevi ville t.ex. inte lägga sig ner och rulla när hon ledde honom men så fort jag tog i grimskaftet och gick någon meter lade han sig ner och rullade. Det är så skönt att veta att de litar på mig och jag litar förstås också på dem och när vi litar på varandra och respekterar varandra blir nästan allt möjligt. Man har dessutom mycket roligare om man bara vågar lita på sin häst men en sak som är viktig att komma ihåg är att det också är viktigt att hästen respekterar dig före du litar alltför mycket på den.




Några gamla bilder, tyckte att de passade in i temat lita på varandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar