Sidor

söndag 1 juli 2012

Somrig dag.

 Det är först nu som det börjar bli tillräckligt varmt för alla bromsar och förstås vimlade det av dem i stallet. Att rida när både hästen och en själv blir biten av en massa bromsar är inte speciellt roligt och absolut inget jag rekommenderar. Ihme hade sin egen lösning på problemet med alla bromsar under magen, han gick helt enkelt rakt över några små träd så att kvistarna fick bromsarna att flyga i väg. Det var inte lika roligt för mig som fick kvistar på mig och inte var det så roligt att han inte såg eller brydde sig om var han steg och på grund av detta nästan föll omkull. Det blev inte så långa ridturer med hästarna en kort tur i skogen med Ihme barbacka och en tur i hagen i alla gångarter med Leevi. Leevi blev ordentligt svettig på grund av det varma vädret och ju svettigare han blev desto mer bromsar snurrade runt oss så till sist var det bara att ge upp och ge sig tillbaka till stallet. När jag ridit båda hästarna bestämde jag mig för att ta en kort tur med Ihme med bara grimma och grimskaft så att det skulle vara lättare för honom att äta gräs. Det skulle ha varit avkopplande om det  inte skulle ha varit för alla bromsarna men det kändes så somrigt att sitta där på hästryggen medan han stod och åt gräs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar