Sidor

fredag 18 maj 2012

Det blir bättre.

Man kände sig nog lite mörbultad när man vaknade dagen efter kraschen men i betydligt bättre skick än vad jag hade kunnat hoppas på. Så efter att ha luggigt en stor del av dagen på soffan och vänta på att det skulle sluta regna bar det i väg till stallet igen. Väl i stallet blev det mockning av boxarna, byte av vattnet och intagning av hästarna. När allt det var klart ryktade jag Ihme och tog en kort ridtur i skogen med honom, när vi kom tillbaka klippte jag svansen på honom och sen fick han gå in i boxen och äta. Före ridturen fick jag också hjälp att få några foton på mig och Ihme så ni skall få se några.
Sen blev det Leevis tur, han fick en ordentlig ryckt också hans svans fick sig ett klipp. Svansen blev kanske lite väl kort men det växer ju tillbaka så det är inte världens undergång. Med Leevi gick jag bara på en kort promenad och så fick han äta lite grönt gräs. När vi kom tillbaka till stallet masserade jag honom en stund, det verkade som om han tyckte att det var skönt. Efter att allt var klart med hästarna passade jag också på att rengöra Leevis träns och smörja in det ordentligt.
I dag var det en helt vanlig skoldag, jag slutade ganska tidigt men jag gör det ganska ofta den här perioden. Efter skoldagen har jag inte gjort så mycket, varit ut och gå med hundarna, lekt med dem, lärt katten att hoppa över hinder och sett på tv. Det var ungefär det som jag hade att säga den här gången.



2 kommentarer: