Sidor

lördag 30 juni 2012

Regnig dag.

Det är helt typiskt att det alltid regnar när men är ledig från jobbet och skall försöka göra någonting som att ha någon med till stallet för att fota när man rider. Så var det ju förstås också i dag men vi lät det inte stoppa oss utan gav oss i alla fall ut i regnet och fotade de stunder det inte spöregnade. Det var också roligt att få se lite hur hästarna reagerar på att ha andra ryttare än mig på ryggen, de var båda faktiskt ganska duktiga bara lite olydigare än med mig men det får man ju räkna med. Skönt är det ju åtminstone att jag kan låta också andra rida dem fast jag också antagligen får hålla dem i lång lina i början men det är ju roligt att ha sällskap i stallet ibland.
Jag skrev ju tidigare att vi hade målat boxdörrarna i stallet, nästa projekt blir att måla taket med en färg som skall skydda mot mögel. Det är väl bäst att man försöker börja så småningom för det lär inte bli något lätt arbete. Själv har jag aldrig tidigare målat något inner tak men de som jag har pratat med som har gjort det har sagt att det är tungt arbete så vi får väl se hur det går.
Sist jag satte upp bilder här blev det typ bara bilder på Ihme så den här gången får det bli några på Leevi.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar