Sidor

torsdag 18 oktober 2012

Framme.

Äntligen är jag framme i Sverige eller det är nog en tid sen jag kom fram nu redan. Det tog så länge att komma fram, tur att jag hade hytt. Jag satt i hytten nästan hela vägen men det var skönt att kunna sova lite och så fick jag lite läxor gjorda. Fixade också i hop en video med min gamla sköthäst Mikkis som vandrade till de evigt gröna ängarna bara en liten tid före Ossi gjorde det.
Mikkis var en ganska vild och busig häst, det hände alltid någonting när han var med. Han lärde mig så himla mycket eftersom han inte var så lydig och gjorde som man sade men han var inte elak fast det fanns många som tyckte att han var det. Jag kommer ännu i håg första gången jag fick rykta honom, det var så spännande och när jag första gången fick ta in honom från hagen helt själv så var jag så stolt. Han gick inte att rida så ofta eftersom han hade problem med sina bakben men de gånger jag red honom gjorde han verkligen allt för att vara till lags och göra rätt.
Sista tiden var han sjuk och mitt hjärta höll på att brista varje gång jag såg honom lida på det sättet som han gjorde. ägaren gjorde rätt val när hon lät han gå vidare till de evigt gröna ängarna jag önskar bara att hon gjort det lite tidigare.



I morgon blir det bland annat Dirty dancing föreställning och antagligen lite shopping.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar