Sidor

måndag 10 september 2012

Måndag.

I går var jag till stallet och det blev en kort ridtur med Leevi på ridplanen och sedan en skogstur med Ihme. Ihme ville inte riktigt gå ut i skogen men efter en hel del bestämdhet fick vi en trevlig tur tillsammans. Efter ridningen blev det lite bus i hagen med hästarna och lite äpplen, riktigt häftigt att se hur mycket mer de respekterar mig och mitt utrymme nu än vad de gjorde tidigare när de nästan sprang över mig och kom så nära att de stod på mina fötter. Det är också roligt att se hur stor skillnad det är på Leevis beteende de dagar jag har ridit honom och de dagar då jag inte har gjort det. Medan han var på vila var han riktigt jobbig att vara med men nu direkt när jag har börjat göra saker med honom är han hur gosig och kiva att vara med som helst.
I dag har jag och pappa varit till polisstationen och fått lov att börja övningsköra, jag är sååå nervös för hur det kommer att gå men förhoppningsvis går det bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar