Sidor

söndag 23 september 2012

Stallet 2 gånger på en dag.

Blev tidig väckning i morse men efter att ha lagt ut hästarna i hagen och strömmen på så återvände jag hem till min sköna säng.  När jag sovit någon timme till gick jag ut och gå med hundarna och mamma och sedan blev det video redigering, kommer lägga upp slutresultatet här bara det blir klart.
Jag for en andra gång till stallet först senare på eftermiddagen och mockade då två av boxarna där hönorna brukar vara och förstås Ihmes och Leevis boxar. Med Ihme blev det en skön uteritt i alla tre gångarter, det var så skönt att rida ut och inte behöva tänka på något överhuvudtaget.
Med Leevi blev det ett mini ridpass på planen men jag tror att hans hovar och ben håller på att bli sämre så det får nog bli en paus igen.
I morgon får hästarna vara inne lite längre, orkar inte stiga upp så tidigt igen och de dör inte heller av att stå inne några timmar extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar