Sidor

fredag 22 juni 2012

Barbacka.

Det blev barbacka ridning för mig i dag med båda hästarna, orkade inte börja fixa med sadlarna och tänkte ändå inte rida massor. Det gick riktigt bra, jag höll mig kvar på hästarna utan allt för stora problem i alla tre gångarter.
Jag for tidigare till stallet i dag när det är ledigt i morgon och tänkte att jag kunde städa lite i stallet. Den här gången tänkte jag inte bara utan började med att ta bort spindelnät från väggar, fönster och tak(inte i hela stallet men ändå). När jag inte orkade mera med spindelnäten började jag plocka i sadelkammaren, jag möblerade om lite, putsade upp lite saker och sopade golvet. Det kommer att bli fint därinne bara jag får det färdigt, ser nu redan mycket bättre ut än vad det gjorde tidigare.
Eftersom ägarna brukar fixa och piffa upp stallet lite på sommaren och de hade lite gammal färg kvar så målade jag en av boxdörrarna. Det var en mörk grön färg och det kommer att se snyggt ut om vi får alla dörrarna målade när väggarna är vit kalkade och dörrarna mörka och förhoppningsvis alla i samma färg, lite osäkert om färgen räcker.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar