Sidor

söndag 24 juni 2012

Min midsommar.

Min midsommar bestod mest av det som jag annars när jag är ledig, far till stallet förstås. På fredagen blev det lite annat program eftersom min moster kom och hälsade på. Sen har vi ju också börjat måla om lite i stallet jag skrev lite om det tidigare men nu är det i alla fall ganska färdigt, två av dörrarna skall ännu målas en andra gång men annars är det färdigt. Jag tycker att det blev super snyggt nu när alla dörrarna är samma färg och det passar bra att de är mörka eftersom väggarna är vita. Ni kan ju själva se vad ni tycker(jag lägger upp bilder).
I stallet har jag fått höra att Ihme har en lite annorlunda vana efter att han har rullat sig, han sätter sig nämligen upp och ser sig omkring före han stiger helt upp när många andra hästar stiger upp. Jag har också själv fått se det här och har till och med bilder på det, en har ni fått tidigare. Jag kom på att det säkert betyder att man har en liite för tjock häst om sadelgjorden hänger ner i marken när man låter den hänga rakt ner. Men jag kom också på att det är inte någon skillnad fast Ihme också är lite på den rundare sidan, jag sköter/äger mycket hellre en häst som är för fet än en som är för smal. Dessutom tycker jag att han är fin oberoende om magen är stor eller inte.






Fina Ihme

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar