Sidor

onsdag 6 juni 2012

Det känns när man varit duktig.

På söndagen blev det en cykel- och joggingtur men resten av dagen låg jag på soffan och läste. Jag lyckades få boken färdig läst och jag kan verkligen rekommendera den. Boken jag läste var War horse och handlar om en häst och dess otroliga liv, mycket sorglig och jag grät en hel del när jag läste den.
På måndagen blev det skärpning, dagen började med info om bl.a säkerhet för att få börja jobba tisdagen. Efter infon fick man gå hem men jag följde en kompis hem så det blev en helt tillräckligt lång promenad. Jag bestämde mig senare efter att jag hade ätit för att fortsätta dagen med att cykla till stallet. I stallet mockade jag och red ut med hästarna en sväng och cyklade sedan hem igen.
I går blev det tidig väckning för att hinna till jobbet till klockan 6, mitt jobb blev att tvätta fönster. Åtta timmar kändes som en hel evighet men till sist slapp jag hem. När jag kom hem åt jag och sedan sov jag en stund. resten av kvällen tillbringade jag framför tv:n.
Fönster tvätten fortsatte i dag men mest på utsidan den här gången. När jag var klar för dagen cyklade jag till butiken och köpte glass före jag cyklade hem. Jag slappade på soffan en stund efter att jag hade kommit hem och sedan klippte jag gräs för den otroligt stora lönen av en pringlesburk.
Efter allt jag har gjort de senaste dagarna så har jag ont lite överallt men kanske kroppen börjar vänja sig vid allt arbete snart annars blir det en tung sommar. Nu skall jag gå och sova så att jag orkar upp i morgon igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar