Sidor

lördag 28 april 2012

Första gången.

Det var över två veckor sen jag var till stallet senast så i dag har jag självklart varit där. Jag har saknat Ihme och Leevi så mycket och det var jätte skönt att få vara med dem i gen. Boxarna mockade jag först och sedan satt jag och såg på när hästarna njöt av det fina vädret och av det gröna gräset som har kommit upp. När de hade fått äta en bra stund fick de komma in och jag gjorde Ihme i ordning för ett rid pass. Med Ihme blev det ett dressyr pass, mest skritt men också lite trav. Ihme var förvånansvärt snäll med tanke på att han har haft ledigt en tid. När jag var klar med Ihme tog jag ut Leevi och började ryckta honom. Jag fick lov att fara och rida också Leevi och behövde inte tänka så länge utan bestämde mig för att pröva. Leevi är en helt annan häst än Ihme att rida. Leevi är energisk men hör bra på vad man vill göra om han skulle få välja så skulle han springa runt på planen med full fart på medan Ihme hela tiden testar och kollar om han faktiskt behöver göra det man begär av honom eller om han i stället kan gå hem till stallet. Fast det är två helt olika hästar tycker jag om båda och jag skulle inte kunna välja en av dem.
I dag passade jag också på att vara ute med hundarna och de tyckte att det var jätte roligt, de sprang runt runt på vår gård och när jag fick in båda i huset var de båda helt slut.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar