Sidor

torsdag 5 april 2012

Påsklov!!!

Nu var det äntligen påsklov. Efter en ganska lugn skoldag for jag till stallet där jag mockade boxarna. Jag fick hjälpa att ta in hästarna och blev visad en skogsstig som jag kan rida längs. När jag sedan hade pysslat om Ihme färdigt efter ridturen började jag ryckta på Leevi och fick sedan förslaget att jag kunde sitta på honom och bli runt led. Det var förstås någonting jag inte tackade nej till, så jag hoppade upp och så for vi i väg Leevi var supersnäll och jag ser verkligen framemot att få börja rida honom. Ni skall inte tro att jag är värsta nybörjaren men jag tycker att det är bäst att ta det lugnt och jag vill att hästägaren själv är med när jag rider Leevi första gången. Jag har också den åsikten att man inte skall galoppera i väg i full fart första gången man rider en häst utan man skall ta tid på sig och lära känna varandra(rider man på ridskola är det lite annorlunda). Påskens program börjar redan vara ganska fullt och det är en hel del roliga saker jag skall göra i helgen men jag kan berätta mer om dem sen.





 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar