Sidor

lördag 7 april 2012

Lördag.

Jag vet tråkig rubrik men kom inte på något bättre.
I går kom min gudmor och det var roligt att träffa henne och hennes familj, vi åt mat, drack kaffe eller saft(jag dricker inte kaffe) och medan jag var till stallet var de till brandstationen med min pappa.
Det var helt underbart att få fara till stallet och rida i går, man glömmer liksom allt annat och kan bara slappna av. Jag travade också första gången med Ihme i går och det var jätteroligt men gick inte riktigt perfekt men det behöver det ju inte heller göra. I dag var jag också till stallet men hade den här gången sällskap, en som brukade vara och rida med min häst när jag hade honom kom och red med Ihme i dag. Ihme var ganska snäll men blev lite sur under senare delen av ridturen eftersom han tyckte att han borde ha fått sluta ridpasset mycket tidigare. Det var åtminstone roligt att ha någon annan med när jag nästan alltid är ensam i stallet men det är nog ganska skönt att vara ensam också för då kan man göra det man själv vill göra och behöver inte tänka på andra (förutom hästarna då förstås). Jag har varit i stallet ganska ofta nu men det skall ändå bli lika roligt att fara dit i morgon igen.
I dag var det också min mosters kallas så vi var en sväng dit också. De har köpt en valp tillsammans med min kusin så det var roligt att få träffa och leka lite med den, skulle nog villa ha en valp men tror inte ändå att man skulle orka med den om man har den hela tiden och aldrig får lugn och ro. Dessutom skulle nog inte Nappe och Ludde bli så glada om jag skulle ta hem en ny valp till huset, de tycker inte ens om den här valpen som är väldigt liten och en flicka så det skulle inte gå så bra att ha en valp att bo i hus med dem.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar